LIKOVNA KULTURA

ADVENT U NAŠOJ ŠKOLI, 20.12.2024.

(6. razred)

Likovnjaci sudjeluju u školskom adventu! Svoja umjetnička djela, na kojima su vrijedno radili, izložili su u hodniku škole. Nakon prigodnog božićnog programa uz pjesmu, smjeh, kolače i čaj, izloženi radovi su predstavljeni posjetiteljima, roditeljima i rodbini te sadašnjim i bivšim učenicima škole.
Za simboličnu donaciju, neki od radova su se mogli i ponijeti kući! 

Likovnjaci predstavljaju svoj rad: Franka Pušeljić (6.r), Lejla Knežević (6.r), Ena Papratović (6.r)
Nastavnica: Mirela Blažević, mag. educ. art.

Galerija učeničkih radova:

IZRADA KERAMIKE I FOTOGRAFIRANJE

(5. – 7.razred)

Učenici 6. razreda, koji pohađaju Likovnu radionicu kao izvannastavnu aktivnost, su u tehnici utiskivanja gline u kalupe izradili uporabne predmete od keramike: zdjelice, šalice i tanjure. Osušene glinene posude ispečene su u posebnoj peći. U drugoj fazi učenici su svoje radove oslikali. Kako bi se izrađeni predmeti mogli koristiti u kuhinji, na stijenku je nanesena caklina koja sprječava poroznost, a sastav cakline u dodiru s hranom ne izaziva kemijske reakcije. Takva keramika je ispečena i drugi put te spremna za uporabu!

Učenici 5. i 7. razreda koji pohađaju Fotoskupinu kao izvannastavnu aktivnost  su obavili foto-dokumentaciju radova i pokazali svoje vještine u korištenju profesionalnog fotoaparata. Postavili su posebnu bijelu pozadinu koja ističe predmete, pripazili na osvjetljenje i koristili dubinsku oštrinu kao kreativni alat.

Likovnjaci – autori keramičkih radova: Franka Pušeljić (6.r), Mario Mihić (6.r), Ena Papratović (6.r), Lejla Knežević (6.r), Marija Vuković (6.r)

Autorice fotografija: Elizabeta Vuković (5.r), Katarina Kokanović (7.r), Antonela Pavić (7.r), Lana Aljić (7.r)
Nastavnica: Mirela Blažević, mag. educ. art.

Galerija učeničkih radova:

BOŽIĆNI MOTIVI U PLITKOM RELJEFU – ISKUCAVANJE I PATINIRANJE METALA

(5.- 8. razred)

Na nastavi likovne kulture učenici predmetne nastave su izradili božićne ukrase imitirajući tehniku iskucavanja. Iskucavanje je tehnika izrade i reljefnog ukrašavanja predmeta od kovine, a poznata je za izradu nakita, posuđa i oružja. Na kraju su svoje radove patinirali: promijenili su im boju i teksturu na površini te naglasili plitki reljef.

Nastavnica: Mirela Blažević, mag. educ. art.

Galerija učeničkih radova:

ČIPKARSTVO U HRVATSKOJ – RITAM I TEKSTURA U TRADICIJSKOJ UMJETNOSTI

(7.razred)

U rujnu, povodom obilježavanja Međunarodnog dana kulturne baštine, učenici 7. razreda su se kroz tradicionalni motiv čipke upoznali s nematerijalnom kulturnom baštinom u Hrvatskoj. Saznali su kako je čipka šupljikavi ručni rad nastao u 15. stoljeću u stilskom razdoblju koji nazivamo renesansa, kako su u Hrvatskoj žene u manjim ruralnim sredinama čipku izrađivale za potrebe tradicijske odjeće i da je najpoznatija paška čipka ukras koji se prvo javio na folklornom tekstilu. 

Učenici su zatim dobili zadatak u tehnici grataža nacrtati svoj motiv čipke tako da obrate pozornost na ritmove koji se pojavljuju: ponavljanje, izmjena, stupnjevanje, postupna promjena, prevladavanje jednog elementa i grupiranje oko središnje točke.

Grataž ili zgrafito je tehnika kojom se struže i grebe gornji sloj boje. Papir se prvo premaže uljnom pastelom, zatim crnim tušem.Na kraju se gornji sloj tuša struže drvenim štapićem, a oblik se oslobađa iz crne plohe. Boja podloge uočljiva je zbog kontrasta.

Galerija učeničkih radova:

DRVENE DJEČJE IGRAČKE – KAZALIŠTE I LIKOVNA UMJETNOST

(6. razred)

U rujnu, povodom obilježavanja Međunarodnog dana kulturne baštine, učenici 6. razreda su se kroz isječke iz komične opere Jakova Gotovca „Ero s onoga svijeta“ upoznali s drvenom dječjom igračkom konja koja je korištena u toj lutkarskoj predstavi kao rekvizit. Rekviziti su predmeti kojima se glumci služe pri izvođenju predstave.  Učenici su pogledali razne likovne primjere i saznali kako su takve igračke prepoznatljiv tradicijski proizvod Hrvatskog zagorja s dugom poviješću: ručno ih izrađuju muškarci od mekog drveta, a oslikavaju žene cvjetnim ili geometrijskim ukrasima. Ne postoje dvije iste igračke jer je svaka ručni rad.

Učenici su zatim dobili zadatak da rade u paru i uz pomoć kartona, drvofixa i krep trake izrade dječju igračku po uzoru na tradicijsku igračku. Konja su na kraju i obojali po želji.

Galerija učeničkih radova:

Skip to content