LIKOVNA KULTURA
ČIPKARSTVO U HRVATSKOJ – RITAM I TEKSTURA U TRADICIJSKOJ UMJETNOSTI
(7.razred)
U rujnu, povodom obilježavanja Međunarodnog dana kulturne baštine, učenici 7. razreda su se kroz tradicionalni motiv čipke upoznali s nematerijalnom kulturnom baštinom u Hrvatskoj. Saznali su kako je čipka šupljikavi ručni rad nastao u 15. stoljeću u stilskom razdoblju koji nazivamo renesansa, kako su u Hrvatskoj žene u manjim ruralnim sredinama čipku izrađivale za potrebe tradicijske odjeće i da je najpoznatija paška čipka ukras koji se prvo javio na folklornom tekstilu.
Učenici su zatim dobili zadatak u tehnici grataža nacrtati svoj motiv čipke tako da obrate pozornost na ritmove koji se pojavljuju: ponavljanje, izmjena, stupnjevanje, postupna promjena, prevladavanje jednog elementa i grupiranje oko središnje točke.
Grataž ili zgrafito je tehnika kojom se struže i grebe gornji sloj boje. Papir se prvo premaže uljnom pastelom, zatim crnim tušem.Na kraju se gornji sloj tuša struže drvenim štapićem, a oblik se oslobađa iz crne plohe. Boja podloge uočljiva je zbog kontrasta.
Galerija učeničkih radova:
DRVENE DJEČJE IGRAČKE – KAZALIŠTE I LIKOVNA UMJETNOST
(6. razred)
U rujnu, povodom obilježavanja Međunarodnog dana kulturne baštine, učenici 6. razreda su se kroz isječke iz komične opere Jakova Gotovca „Ero s onoga svijeta“ upoznali s drvenom dječjom igračkom konja koja je korištena u toj lutkarskoj predstavi kao rekvizit. Rekviziti su predmeti kojima se glumci služe pri izvođenju predstave. Učenici su pogledali razne likovne primjere i saznali kako su takve igračke prepoznatljiv tradicijski proizvod Hrvatskog zagorja s dugom poviješću: ručno ih izrađuju muškarci od mekog drveta, a oslikavaju žene cvjetnim ili geometrijskim ukrasima. Ne postoje dvije iste igračke jer je svaka ručni rad.
Učenici su zatim dobili zadatak da rade u paru i uz pomoć kartona, drvofixa i krep trake izrade dječju igračku po uzoru na tradicijsku igračku. Konja su na kraju i obojali po želji.